onsdag 24. april 2013

Litt bilder av det jeg har sådd.



Bare litt oppdateringer på det som vokser og gror inne :)

rødbeter "bullsblood" vokser fort. denne skal sås direkte også når det er varmere i været, ikke for rødbetene men mest fordi den får et fint bladverk.


Mine frøsådde Dahlia syntes jeg ikke er noe velykket, de er lange og rare. denne er toppet for en tid tilbake. Men jeg gir dem en sjanse . Toppene er også stukket i jorden og fått røtter.



Tomater i vinduskarmen. De har begynnt og sette blomst allerde, og trenger virkelig og pottes om. De står nå i plastdrikkebeger. veldig praktisk da jeg planter dem dypere så de har fått mye fine røtter og kan ses fra utsiden når dem trenger ny ompotting.



Denne ville min datter apsolutt ikke jeg skulle kaste da jeg ordnet med min kjøpte plantasjen chili. Med i potten vokste denne. Det er ugress sier jeg, NEI sier 5 åringen min. Hun vant og ugresset har fått egen potte hun passer på. Hva slags ugress er dette da? 



Bilde litt på skrå, vet ikke helt hva jeg har tenkt hehe.. Men iallefall løvemunnen trenger og deles! 



Mangoen vokser fort, og bladene blir bare større og større :)



Fløyelsblomst .Må også deles snart...




Strawberry Sticks kalles denne. Aner ikke om den har noe Norsk navn.


Sukkertopp salat heter denne på svensk. Handlet mye frø fra svergie i år .Litt usikker på det norske navnet. 


hm.. denne har jeg klart og ikke merke. Må bla litt i frøposene. Men går utifra det er Rucola?




Petunia småplanter og div stiklinger av noen av stueplantene. 


1åring stokkrose vokser i et beger. Man tager hva man haver... 



Det var noen av plantene. Jeg syntes dem klarer seg, fint tross litt manglene pleie og lys. :)

4 kommentarer:

  1. Du verden så mye frøsåing :) Riktig herlig med vår, blir gøy å følge deg videre. (La meg til hos deg)
    Nyt vårdagene.

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for det. Ja det blir mye frøsåing, det er jo så morro :) Ha en fin vår til deg også :)

      Slett
  2. Det var masse planter! :) Men moro da! Nyt dagene, og god helg :)

    SvarSlett
  3. Her var det mange flotte spirer. Tomatplantene dine var jo super flotte!

    Ønsker deg en fin helg!

    SvarSlett