onsdag 10. april 2013

Våren lar seg vente...


Våren lar virkelig vente på seg. Jeg kjenner meg utålmodig og rastløs. jeg vil ut og se og lukte jord! Nå har det første lille bedet tittet frem under snøen jeg kjente meg litt glad over det! men så kom jeg på at løkene jeg skulle plante der ble helt glemt bort i fjor høst! Nedtur! jaja.. jeg koser meg nå litt med alt som gror inne da. Jeg fant ikke minnekortet på kamera mitt så får ta mer bilder siden :-) men her er noen få av det som vokser inne.


Chili, ikke selvsådd men kjøpt på plantasjen for ca en uke siden. Den stod liksom bare der og ville bli med meg hjem, så det fikk den. Jeg har toppet den litt og tatt bort blomsterskudd for kraftigere vekst. Vil prøve og "lage" en mer buskete og kraftig plante som kan bære mye pepper :) Ved siden av står det en litt stusslig paprika, også kjøpt på plantasjen.





Noen av Tomatplantene har jeg i vinduskarmen min på kjøkkenet, har ikke plass under plantelyset. De vokser litt fortere her siden det er varmere. De ble priklet for bare par uker siden og må allerde nå pottes om igjen. De vokser fort! Det er litt varierende størrelser , det er fordi de største er ca 1 mnd eldre.



Denne lille saken er min sønns plante, han har flere av dem. Den heter Mimosa pudica. 
Eller mer populært kalt " rør meg ikke" den folder sammen bladene når man rører ved dem.
Denne er selvsådd og har 4-5 småplanter av dem.



Påskekaktusen er vakker med sine sterke farger!




Nok en gang en av mine sønns planter. Denne ble han så glad for at de hadde fått inn på hagebutikken igjen. Han ønsker seg flere kjøttetende planter så det må vi nok være på utkikk etter. Kanskje handle frø og så selv?




Små spirer til en vakker stueplante som heter COLEUS 'Rainbow' - Spragleplante. Spent hvordan de vil utvikle seg.  





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar