onsdag 1. mai 2013

Tomatplantene blomstrer i kjøkkenvinduet.


Se hva som blomster i kjøkkenvinduet vårt. Jeg har 11 planter av Gardener`s Delight som står i kjøkkenvinduet, de har snart sperret hele utsikten der dem strekker seg.
Muligens jeg kan la 1 eller 2 blomstre og resten kniper jeg vekk blomstene fra, de skal få vokse seg store og frodige først.Syntes de fortsatt er litt pinglete i stammen.  Ikke har dem store potter heller, de står i store plastdrikkebegre. De har vokst noe enormt etter jeg begynnte og gi dem vann fra akvarie vi har i stuen.




Noe annet som blomstrer er denne lille sukkererten som heter "Dwarf sveet green" Denne er bare prøvesådd for morro inne, tenkte jeg skal så flere av disse nå i mai i samme potter som tomatene. Den er bare rundt 15 cm høy.



Trenger vel ikke si jeg ønsker meg VELDIG drivhus nå! Men den som venter på noe godt.. osv.  :)



Men den snille mannen min har laget en liten kaldbenk til meg i dag. Den skal først fungere som barnehage til alt jeg har sådd inne av sommerblomster og muligens noe salat og annet potter kommer under der. Så blir den nok brukt til melonplantene når været er varmere . Vil da lage en eller 2 rammer til og sette på , han har laget dem slik de lett kan løftes fra hverandre ettersom hva man trenger av plass i høyde.




Ha en fin vår :)

1 kommentar:

  1. Jeg liker denne bloggposten. Jeg fant det etter en lang tid. Jeg søker noe sånt for en lang tid nå. Jeg er veldig glad for å lese dette blogginnlegget. Thanks

    SvarSlett