torsdag 11. april 2013

Nei nå snør det igjen! Men noen vårtegn er det og finne :)

Jeg har ingen vårblomster og ta bilde av enda, da snøen ligger fortsatt 50-80 cm tykk i hele hagen.



Men det er  noen vårtegn og finne.
Mine kjære høner har startet og legge egg igjen :) De har hatt pause nå i vinter og dette er årets første egg!
Jeg sitter igjen med bare 4 høns nå, jeg mistet 2 til en katt for par uker siden . Det var virkelig sørgelig. Den ene var 3 år gammel og en av  favorittene her i huset. Så det var en trist dag for både store og små. Barna har selv vært med og passet dem siden dem ble klekket i rugemaskinen på kjøkkenet.
Det er ikke lett og holde høns i boligfelt, mye fremmende katter er innom hagen vår hver dag. Denne gang var det egen feil da, da jeg glemte døra på gløtt etter og ha luftet ut litt på en solskinnsdag. 
Dette blir den første våren uten kyllinger. Det er iallefall planen. Jeg ikke har noen veldig ivrige rugevillig rase lengre, som silkehønene jeg solgte i fjor høst. Så da blir det heller ikke og bestille rugeegg fra noen. Muligens den største høna vil legge seg klukk om dagene blir varmere   men da har jeg lovet barna at vi skal kanskje heller få tak i noen andeegg eller kalkun.  Vi får ta det litt som det kommer. Men nå ser jeg frem til at bakken blir fritt for snø så de stakkars damene som sitter inni hønsehuset vil komme ut og strekke litt på beina.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar